L’entrada
d’avui esta basada en els 10 principis psicopedagògics que varem explicar la setmana
passada a classe i juntament amb el capítol 6 de “Ideas Calves” den Zabala.
Primer
de tot cal explicar sobre que es basen aquets principis, que es sobre l’aprenentatge
significatiu que es basa en els
principis constructivistes (els alumnes construeix el seu aprenentatge) i
socioconstructivistes.
Una vegada
explicat això passaré a explicar els principis:
-El primer
principi tracta sobre els esquemes de coneixements i el coneixements previ.
Aquest coneixement es basa en una organització estructural.
-El segon
principi es la vinculació profunda entre els nous coneixement i els
coneixements previs. Es a dir entre un i l’altre ha d’haver una connexió amb el
que ja sabem i els nous coneixements. Cal assolir els nous conceptes pas a pas.
-El tercer és el
nivell de desenvolupament que per a que hi hagi un aprenentatge cal adaptar els
conceptes als diferents nivells.
-El quart
principi consisteix en la zona de desenvolupament propera, que es la distancia
entre el que el nen sap fer tot sol i allò que no sap fer.
-El cinquè principi
es la disposició per l’aprenentatge que es
l’equilibri com a persona i la capacitat que aquesta té com a persona. Que es
basa principalment amb les habilitats cognitives i els factors vinculats.
-El sisè tracta
de la significativitat i la funcionalitat dels nous continguts, bàsicament que
tenim que entendre el perquè de les competències.
-El setè principi
es l’activitat mental i el conflicte cognitiu, en Zabala (l’autor del capítol)
ens diu que mitjançant l’activitat de l’alumne i del mestre, estiran conjuntament
coordinats per a un excel·lent funcionament.
-El vuitè
principi es l’actitud favorable, el sentit i la motivació. Es dins l’escola
tindrem que tenir a l’alumnat motivat.
-El novè
consisteix en l’autoestima, autocontacte i les expectatives. Aquest principi serà un dels mes
importants ja que la figura del mestre serà primordial per a que el nen estigui
bé.
-I l’últim punt
serà la reflexió sobre l’aprenentatge basat en la metacognició.
Per a concloure amb
aquesta entrada tenc que dir que el conceptes teòrics sempre seran millor
adquirits si darrere ho duim a la pràctica. Els exercicis s’entendran millor si
els fèiem tal i com ho faríem a la vida real.
Imatge del meu Instagram.
Tecnologia? Llibres?
Que volem per al futur??
No hay comentarios:
Publicar un comentario