miércoles, 14 de enero de 2015

Xarxes social i el nostre PLE


 En aquesta entrada parlaré sobre  Twitter i instagram. Aquestes dues eines son xarxes socials on pots interactuar i compartir els aspectes que tu vulgues amb la gent que tu vulgues. A instagram a partir d’una foto realitzes com una representació i el twitter es un eina que s’utilitza per compartir i estar en tot moment actualitzat sobre els temes que més t’interessin. Cal esmentar que aquestes xarxes no només tenen un ús d’oci i entreteniment, ja que a mesura que anàvem avançant amb l’assignatura m’he adonat que també poden ser útils en l’àmbit de l’educació.

Al inici de curs jo quasi no utilitzava aquestes dues eines, el cas de twitter no l’havia utilitzat mai per a l’àmbit educatiu, i l’ús en altres àmbits també era molt reduït. I el cas d’instagram si que l’havia utilitzat, però feia temps i mai per a temes educatius. Ara bé, la meva visió de twitter al llarg del curs ha anat canviant a millor, ja que pots estar en tot moment actualitzat sobre les noticies i les coses que van succeint en el món, però sobretot en l’àmbit de la docència que es el que més ens interessa. Pel que fa als alumnes de primària aquesta eina hem sembla una mica complexa per ells, i també trop que poden crear un món massa virtual.

Instagram el coneixia més que twitter, i havia estat una mica més amb contacte. Però degut a la falta de recursos no li pogut utilitzar tant com m’hauria agradat, al llarg del curs. Pens que per a primària pot ser una eina molt útil, ja que el fet de fer fotos als nens els hi pot  agradar i poden estar en continu aprenentatge. El simple fet de fer fotografies pot a ajudar a entendre millor els missatges.  En definitiva hem pareix una eina que ajudarà als alumnes a aprendre tant dins com a fora de classe.
La meva visió sobre aquestes eines hem pareixen útils per a treure’ls-hi funcions pedagògiques però no per a alumnes de primària, ja que si no estan ven controlades poden arribar a crear mons virtuals, allunyant-se així dels reals (com ja i esmentat abans). Des de el meu punt de vista començaria a treballar amb aquestes eines en un altre nivell.

http://goo.gl/0VS7br

I després de expressar la meva opinió sobre aquestes dues xarxes socials, m’agradaria parlar del nostre PLE que és el conjunt relacions, eines, aplicacions... que les persones utilitzen per  al seu aprenentatge. Quan varem començar el curs el nostre PLE era un tant limitat i ens hem adonat que el nostre entorn d’aprenentatge es molt més ampli.



 Imatge pròpia
El meu PLE

No hay comentarios:

Publicar un comentario