L’organització
dins l’aula
Aquesta nova
entrada consistirà en l’organització dins de l’aula, i per a realitzar-la hem
utilitzat els capítols 8,9 i 10 del llibre del nostre amic Zabala, a més cal
afegir que varem anar a la conferencia den Jurgo Torres el passat divendres 21
de Novembre.
L’organització
del aula es la manera d’educar als
alumnes segons les necessitats de cadascun dels alumnes que es troben dins l’aula,
es a dir una educació especialitzada.
Aquesta organització
del aula esta derivada en l’enfocament globalitzador, seqüències d’activitats,
organització social, organització espai i temps, recursos i l’avaluació.
Antigament dins l’aula
la figura del professor era el qui ho sabia tot i tenia l’oportunitat de participar,
aquesta situació afortunadament a canviat i ara el protagonista dins l’aula es
l’alumne.
Un altre fet que
cal destacar es l’organització de l’espai, és a dir, l’organització de l’aula
en la metodologia tradicional l’aula estava organitzada en taules separades per
un passadís totes orientades a la pissarra i a la taula del professor, avui en
dia en segons quins nivells segueix sent
així, però cal destacar que en les aules sobretot d’infantil estan col·locades
en cercle o en taules redones on els nens es poden veure els uns amb els
altres.
Per a treballar
una educació per projectes es important l’organització social, es a dir
treballarem de forma individual, per grups... aquestos grups segons els que
busquem es realitzaran homogenis o heterogenis.
Jugant amb l'imaginació dels nens
Imatge pròpia (d'un projecte realitzat el curs passat)
I per a
finalitzar amb aquesta entrada cal destacar que l’organització també forma part
d’un currículum i unes competències. Aquestes competències poden ser
disciplinaries, interdisciplinàries i metadisciplinaries.
Les competències
disciplinaries son aquelles que s’enfoquen a una àmbit determinat, es a dir un
saber científic.
Les competències interdisciplinàries
son que relacionen els continguts en dos àmbits i per últim les
metadisciplinaries son les que relacionen tots els continguts en totes les àrees,
es a dir tot en serveix per a les diferents assignatures.
Cal destacar en
aquesta entrada que els llibres de text han tingut un paper molt important en l’educació,
però avui en dia comença ha ser criticat
ja que a través de les diferents ferramentes que trobem en l’actualitat es
poden realitzar noves metodologies d’aprenentatge. Com va dir en Jurgo a la seva conferència
aquestos llibres de les editorials poden tenir una influència religiosa.
Pel que fa la
meva experiència sempre he set educada
amb les competències disciplinaries, mai es relacionaven conceptes de les
altres matèries. Així com classes d’una hora de duració i el llibre de text com
a únic recurs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario