miércoles, 3 de diciembre de 2014

L'organització de l'aula

L’organització dins l’aula
Aquesta nova entrada consistirà en l’organització dins de l’aula, i per a realitzar-la hem utilitzat els capítols 8,9 i 10 del llibre del nostre amic Zabala, a més cal afegir que varem anar a la conferencia den Jurgo Torres el passat divendres 21 de Novembre.
L’organització del aula es la manera  d’educar als alumnes segons les necessitats de cadascun dels alumnes que es troben dins l’aula, es a dir una educació especialitzada.
Aquesta organització del aula esta derivada en l’enfocament globalitzador, seqüències d’activitats, organització social, organització espai i temps, recursos i l’avaluació.
Antigament dins l’aula la figura del professor era el qui ho sabia tot i tenia l’oportunitat de participar, aquesta situació afortunadament a canviat i ara el protagonista dins l’aula es l’alumne.
Un altre fet que cal destacar es l’organització de l’espai, és a dir, l’organització de l’aula en la metodologia tradicional l’aula estava organitzada en taules separades per un passadís totes orientades a la pissarra i a la taula del professor, avui en dia en segons quins nivells  segueix sent així, però cal destacar que en les aules sobretot d’infantil estan col·locades en cercle o en taules redones on els nens es poden veure els uns amb els altres.
Per a treballar una educació per projectes es important l’organització social, es a dir treballarem de forma individual, per grups... aquestos grups segons els que busquem es realitzaran homogenis o heterogenis.

Jugant amb l'imaginació dels nens
Imatge pròpia (d'un projecte realitzat el curs passat)

I per a finalitzar amb aquesta entrada cal destacar que l’organització també forma part d’un currículum i unes competències. Aquestes competències poden ser disciplinaries, interdisciplinàries i metadisciplinaries.
Les competències disciplinaries son aquelles que s’enfoquen a una àmbit determinat, es a dir un saber científic.
Les competències interdisciplinàries son que relacionen els continguts en dos àmbits i per últim les metadisciplinaries son les que relacionen tots els continguts en totes les àrees, es a dir tot en serveix per a les diferents assignatures.
Cal destacar en aquesta entrada que els llibres de text han tingut un paper molt important en l’educació, però  avui en dia comença ha ser criticat ja que a través de les diferents ferramentes que trobem en l’actualitat es poden realitzar noves metodologies d’aprenentatge.  Com va dir en Jurgo a la seva conferència aquestos llibres de les editorials poden tenir una influència religiosa.
Pel que fa la meva experiència  sempre he set educada amb les competències disciplinaries, mai es relacionaven conceptes de les altres matèries. Així com classes d’una hora de duració i el llibre de text com a únic recurs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario